środa, 4 lutego 2009

Z nimi mogę wszystko ?

Orange zrobiło kampanię, która ma zachęcać do rozmów z wszystkimi, żeby być sobą.

Cokolwiek oznacza bycie sobą, i kimkolwiek są wszyscy, długo nie mogłam zrozumieć kolorowych plakatów na ulicach, przedstawiających tak zwanych szarych ludzi na tle chwytliwych haseł : "jestem moją matką, która mnie chwaliła, jestem moja siostrą, która robiła mi na złość, jestem moim przyjacielem, który zaczepia nieznajomych, jestem koncertami na które pójdę, jestem dziewczynami, z którymi się całowałem, jestem szefem który sprawi, że będę lepszy"..

Kampania dobra, bo prosta, trudno wszak myśleć inaczej.

Każdy hoduje jakieś wspomnienia, trochę je cukruje na potrzeby dorosłej normalności : te dobre pamięta jako najwspanialsze, te trudne - blakną w pamięci i zamazują im się ostre kontury.

Traumy mogą przecież przytrafiać się w każdym domu, bez względu na to, gdzie się znajduje. Najważniejsze jest, jak bardzo bolą, i jak trudno potem z nimi żyć. Jak bardzo potem naznaczeni jesteśmy bliznami, które powstały na nie do końca zaleczonych ranach, i które bolą, kiedy poczujemy dotyk gdzieś w ich pobliżu.

Nie jestem moją siostrą, która mnie kocha, choć nie rozumie.

Nie jestem moim ukochanym bratem, który jest daleko i rzadko rozmawiamy.

Nie jestem moją moją matka, która ode mnie wiele wymagała.

Nie jestem moim ojcem, który teraz umiera i potrzebuje mojej opieki.

Jestem sobą.

Ale czy na pewno ?



5 komentarzy:

  1. A ja też nie mogłem długo zrozumieć tej reklamy, zresztą nadal do mnie nie trafia. Pewnie dlatego że ja też raczej "nie jestem..."

    OdpowiedzUsuń
  2. ... taa, ja też. Na szczęście istnieją przysłowia, które można zrozumieć, to daje nadzieje na nasze pojmowanie świata.. ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tę kampanię zauważyłam już czas jakiś temu w anglii, i tam ona była z tego co pamiętam związana z konkursem takim literackim, i w ogole bardziej rozwinięta, a u nas mam wrażenie jest wyrwana z kontekstu. a tak poza tym, to ta kampania jest raczej dołująca jak dla mnie - ale pewnie dlatego ja tak postrzegam, ze walczę teraz dokładnie z tym, na czym ona się opiera. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z dziewczynami z którymi się całowałaś? Tylko nie pisz ze opiera się na czym innym ...

    OdpowiedzUsuń
  5. nie, z dziewczynami, z którymi się całowałam, akurat nie walczę.

    OdpowiedzUsuń