sobota, 20 lutego 2010

20.02.2010.

Slavenka Drakulic o zbrodniarzach wojennych po Kosowie i Sarajewie. Jacek Hugo - Bader jedzie wgłąb Rosji po "Białą gorączkę". Wojna domowa w Rwandzie - Jean Hatzfeld `Strategia antylop`.., I inni. Wielu innych. I Krall, oczywiście zawsze Krall.
Lektury piętrzą się przy łóżku.
Kiedy z Instytutu wysłali nam listę na pierwszy zjazd - szukam tytułów w necie.
"Beznadziejna ucieczka przed Basią. reportaże seksualne" Surmiak - Domańskiej dostępna tylko na Allegro. Jedna sztuka. Kupię wieczorem, poproszę J., bo nie mam konta na Allegro. Wieczorem aukcja zamknięta. Pół godziny po mailu z Instytutu.
Czy to ktoś z naszej szkoły ? Kto to ? Czy go / ją poznam ?
**********
Nocą dotykam błyszczących okładek. Chciałabym zakończyć dzień jedną, a zacząć inną.
Mówię do J. : nie przypuszczałam , że spotka mnie jeszcze kiedyś takie szczęście. Nic nie wiedziałam o tym świecie. Oprócz zapominanych szybko wstępniakach nie czytałam, nie znałam. J. się śmieje i całuje mnie w czubek głowy. Zazdroszczę ci, mówi.
Żeby pisać , trzeba czytać.
Ćwiczę pamięć.

3 komentarze:

  1. ja okładki lubię dotykać, pieścić od przebudzenia, z rana - wierzę w ten w Życie, w Słowa

    OdpowiedzUsuń
  2. I chciałabym, i boję się :))
    Ot dwoista kobieca natura.

    OdpowiedzUsuń