poniedziałek, 29 marca 2010

Barka

Dzieńdobry, dobrywieczór, ładna pani, wózek może odprowadzić ? Nie teraz ? A jak pani wróci, to coś jakby mi pani do jedzenia kupiła, co ? jak będzie pani tu wracać, tak ? O, ładna pani, to pani już z powrotem i ciastka ? o,dobrze, ciastka, niech panią Bóg i święty Krzysio, a ja się za panią w kościele pomodlę. Tak, pomodlę się. Wózek, a jakby wózek tak, można ? To ja pani za panią tutaj pójdę, i wtedy wózek wezne.I niech panią święty Krzysio powiedzie.
Ma pani nadzieję, że powiedzie ?Nadzieja, ech, ja też miałem nadzieję, a teraz ? A mnie ? Co mnie ? Mnie też ? On mnie już powiódł, pani. Gdzie, gdzie?, pani pyta ? A nie widać ? No na manowce, na manowce.. Znałem go, znałem. Kogo, pani pyta ? No świętego Krzysia znałem, on był z Wadowic, i tak do mnie śpiewał : Pan, który stanął nad brzegiem.. szukał ludzi, gotowych pójść za nim... I ja poszłem. I na manowce doszłem. A gdyby pani jeszcze chociaż grosik miała, ja do świętego Krzysia za panią. A będzie pani tu jeszcze, do świąt ?

Gdynia, Centrum Handlowe ALMA.
Wielki Tydzień , poniedziałek.

4 komentarze:

  1. Podoba mi się.świetny obraz.czytając widziałam jak ten pan od Krzysia zaglądał Pani ładnej w oczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. mam U CIEBIE to samo CO Słodka - widzę i czuję Twoje słowa, dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chodzimy tymi samymi drogami, Alejo.

    A ja myślę, że Aleja pisze. Nie frymarczy, nie kupczy, a właśnie pisze. I strach pomyśleć jakie to pisanie będzie po tych jazdach w tę i nazad, po zaglądaniu tam i ówdzie, w tego i owego, i siebie.
    Jak już napisze coś pachnącego farbą, gapiącego się na mnie z półki, to nie tylko kupię, ale i przeczytam i o dedykację będę prosił, bo myślę, że będzie mi się podobać, a nawet zastanawiać skąd to wszystko tam? Takie skondensowane, soczyste, intensywne. Tego jej z całego serca życzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję @Holden, i @Słodka..

    dziękuję @T: Chciałabym nie zawieść, również samej siebie, a czasem.. czasem nie jestem pewna, czy mi się uda, jak się uda. Ale może to naturalne - mieć wątpliwości.
    Bardzo się ucieszyłam, jak przeczytałam ten komentarz.
    Każdemu potrzebne są małe gesty :))

    To dobre, że chodzimy tymi samymi drogami, @T :)

    OdpowiedzUsuń